Hangar 45

Bedriftsprofil: kontaktinformasjon, kundeanmeldelser, vurdering og akkreditering, kundeklager, forretningsdetaljer

Hangar 45

Festung Lista Hangarmuseum | Buildings & Monuments | Vanse | Norway

Festung Lista Hangarmuseum er et krigshistorisk museum med beliggenhet i Hangar 45, Lista Fly- og Næringspark. Museet inneholder fantastiske funn fra 2.verdenskrig, og vi får et innblikk i hvordan det var å bo på Lista under krigen. Ildsjelene Nils Otto Eriksen og Arne Abrahamsen viser deg gjerne rundt i museet, og serverer historien på autentisk vis. Festung Lista Hangarmuseum bygger på den regionale krigshistorien fra Lista og områdene rundt, som også er representativ for de fleste etablerte forsvarsområder i landet. Museet er i dag det største, og visuelt det bredest anlagte tematiske opplevelsessenteret i Sør Norge med hele 1.500 m2 innendørs utstillinger beliggende i X-Tysk vernet flyhangar. Museet gir en minneverdig opplevelse. Her er det toaletter, godt anlagt for bevegelseshemmende og muligheter for kaffe/forfriskninger. Åpningstider hele året: Søndager kl. 11-13 og torsdager 17-21. Grupper Grupper kan bestille egen omvisning (minimum 10 stk.). Temaer: Materiell og tematiske utstillinger av alle slag militært utstyr så vel som sivile forhold. Egne pedagogiske tilrettelagte 1 og 2 dagers programmer for skoleverket / «De Grønne Busser». Dette opplegget passer også for voksne. Guiding på: Norsk/Engelsk.

Kontakter

Adresse: